Man kan väl säga att det gick rätt bra för oss i valet. Tredje största parti i Eskilstuna och iaf inte det minsta partiet i landstinget. Till på köpet så kom vi in i riksdagen med 5,7%.

Detta fantastiska resultat tillsammans med att Sossarna gick kraftigt bakåt ledde till att många Socialdemokrater grät på deras valvakor. Ja, om man ljuger tillräckligt många gånger så är det klart att man inte får något förtroende så det är inget att bli förvånad över kära kamrater.

Vi nådde ingen vågmästarposition i Eskilstuna men jag tror att båten gungade till ordentligt och om de behandlar oss som de gjort de senaste fyra åren så bör Socialdemokraterna förbereda sina valvakor med livbåtar till 2014. (p.g.a. gråtfloder)

Det är dags att lyssna på folkets röst!

Till sist så vill jag be om ursäkt för att jag inte hade tid till allt och alla i valrörelsen. Jag var tvungen att bemanna vårt valtält vid fristadstorget nästan varje dag vilket gjorde att jag missade en del debatter och besök.

Jag hann dock med en landstingsdebatt hos Radio Sörmland och en debatt i Strängnäs. I övrigt satt jag i telefon varannan minut samtidigt som jag svarade på frågor på stan.

En intensiv valrörelse är nu slut och nu börjar ett fantastiskt roligt arbete med att bygga upp en stabil organisation i Sörmland. Jag kan inte vänta! <- (lånad sosse-slogan)

Kommentera

Publiceras ej